top of page

דפנה נחמד מיתר

דפנה מיתר נחמד היא יו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת תל אביב, זאת לאחר ששימשה במשך ארבע שנים כיו"ר משותף של הקמפיין העולמי של TAU, שגייס למעלה מ-770 מיליון דולר ברחבי העולם בהנהגתה.


דפנה החליטה להקדיש את מלוא זמנה ומרצה לחברה האזרחית לאחר משגשגת כעורכת דין ושותפה בעלת מומחיות בדיני מסחרי, תאגידים וטלקומוניקציה במשרד עורכי הדין הישראלי מיתר.


הקמת קרן משפחת צבי ועופרה מיתר בשנת 2003, בה היא מכהנת כנשיאה מאז, הייתה הראשונה בהצהרותיה הברורות והמעשיות של דפנה באשר לחשיבות הפילנתרופיה בחייה. הקרן תומכת בחינוך ותרבות בארץ ובחו"ל.

 בשנת 2014 יזמה והקימה דפנה את המכון למשפט ופילנתרופיה באוניברסיטת תל-אביב, והעלתה את חקר הפילנתרופיה וקידום מדיניות על סדר היום החברתי-כלכלי של ישראל.


בין תפקידיה הפילנתרופיים הרבים במהלך השנים שימשה דפנה כיו"ר אגודת ידידי האופרה הישראלית (2005 עד 2012); חברת מועצת המנהלים של JFN משנת 2014; השתתפות בהקמת קשת, קרן שיתוף תורמים (DAF) הראשונה בישראל, וכחברה ביוזמת יכולים נותנים לעידוד הנתינה של בעלי היכולת בישראל.


ההישגים הפילנתרופיים של דפנה מגיעים אל מעבר לגבולות ישראל. היא הישראלית הראשונה והיחידה החברה בוועד המנהל של המטרופוליטן אופרה (2013-2017) ובוועדה המייעצת שלה מאז 2017 וחברה בוועד המנהל הבינלאומי של מוזיאון גוגנהיים בניו יורק.


 כפילנתרופית וכאישה, דפנה מוטרדת מאי שוויון מגדרי ולכן, בעקבות משבר מגפת הקורונה היא יזמה קבוצת מנהיגות לפילנתרופיה נשית ב-JFN במטרה לעודד תורמים ותורמות להוסיף עדשה מגדרית לפרקטיקה הפילנתרופית שלהם ושלהן בישראל.

bottom of page